Antiincendis FOGMAKER
Auto Camiones Hervi és taller autoritzat VOITH per a la comercialització i instal·lació d’equips contra incendis FOGMAKER.
Extinció efectiva i automàtica amb aigua nebulizada per a incendis de motor i espais tancats
FOGMAKER refreda, sufoca i apaga incendis efectivament i sense danyar al medi ambient.
Multiples aplicacions:
- Autocares y autobuses
- Vehículos industriales
- Transportes de materias peligrosas
- Maquinaria de Obra pública
- Maquinaria de la planta
- Grúas
- Trituradoras Industriales
- Maquinaria agrícola y forestal
- Grupos electrógenos estáticos
- Embarcaciones
- Trenes
LES NOVES NORMATIVES mediambientals dels últims anys, sobre el soroll i emissions de fuita, han donat lloc a la fabricació de compartiments de motor més tancats i aïllats, l’augment de la pressió de combustible i de la temperatura del motor.
Tot això ha augmentat el risc d’incendi en el compartiment del motor. Un incendi de motor sol tenir una evolució intensiva i és impossible de combatre-ho amb un extintor de mà.
L’alternativa és un sistema d’extinció fix i automàtic – FOGMAKER.
FOGMAKER ha desenvolupat un mètode que apaga els incendis amb l'ajuda de tres elements bàsics
El mètode consisteix que els tres elements són dependents de la grandària de les gotes d’aigua.
Aigua novolitzada a alta pressió és una tecnologia superior d’extinció en cas d’incendi en el motor. L’alta pressió en combinació amb filtres especials, creen micro-gotes amb una grandària mitjana de 50 micres. Com una comparació, 8 000 d’aquestes gotes conté 1 gota d’1 mm de diàmetre!
1- Durant el procés d’evaporació, l’aigua nuvolitzada refreda els gasos de combustió i les parts calentes del compartiment del motor. Normalment es necessita 1 caloria per a escalfar un gram d’aigua, però 540 vegades més, per a vaporitzar la mateixa quantitat d’aigua de 0 °C a vapor.
El refredament eficaç contribueix a una ràpida extinció del foc i redueix el risc de reignició.
2- Les petites gotes d’aigua s’evaporen immediatament en contacte amb la calor. L’evaporació d’1 litre d’aigua, forma 1 700 litres de vapor d’aigua. El vapor augmenta el contingut d’humitat de l’aire i impedeix el subministrament de nou oxigen al foc.
3- En l’aigua nuvolitzada existeix a més un element addicional d’escuma, que es col·loca com una tapa sobre els productes combustibles.
Perill de vida i de la propietat requereixen d'un apagat d'incendis ràpid i efectiu:
Segons un informe elaborat per SP en 2008, el nombre d’incendis en autobusos és 5 a 10 vegades més comuna que en camions i furgonetes.
Una protecció contra incendis ha de ser el més segura possible. Les recerques han demostrat que l’extinció amb aigua nuvolitzada és 2–3 vegades més eficaç que els mètodes tradicionals.
La tècnica FOGMAKER d’extinció amb aigua nuvolitzada a alta pressió funciona independentment de subministrament d’energia i la posició en un autobús en cas d’un incendi del motor. Aquesta tècnica és inofensiva per a les persones, màquines i medi ambient.
En primer lloc es tracta de protegir la vida dels passatgers i el personal.
Un altre aspecte important és la protecció de la propietat, on l’eficàcia del sistema, en cas d’un incendi, fa que els danys en les màquines i el material siguin petits i els costos de reparació baixos.
A Suècia, des de l’any 2004 existeix una obligació de segur (SBF 128) per a tots els autobusos de més de 10 tones que han d’anar equipats amb un sistema complet d’extinció automàtic.
FOGMAKER compleix les condicions que es requereixen per a aquest tipus de sistemes.
FOGMAKER té la gran confiança del mercat i és el líder en sistemes d’extinció per a autobusos a Europa.
Subministrem els nostres sistemes a fabricants líders del mercat a Europa, UAE, Singapur i Austràlia.
En AUTO CAMIONES HERVI oferim tots els serveis d’instal·lació i manteniment d’equips FOGMAKER
El disseny únic de FOGMAKER fa que sempre es buidi per complet, independentment de l’angle de muntatge o de posició en cas d’activació. Això és un gran avantatge ja que permet el muntatge horitzontal en espais confinats, la qual cosa estalvia espai. També és un factor de seguretat fonamental quan els extintors són instal·lats en vehicles en situació de risc de bolcada.
Gràcies a l’alta pressió de l’aigua nuvolitzada, no es requereix de canonada gruixuda, la qual cosa simplifica la instal·lació. La detecció i l’activació del sistema funcionen hidroneumàticament. Un tub detector baix pressió, es fundi en cas d’incendi. La caiguda de la pressió en el sistema de detecció activa el sistema extintor. L’ampolla de detecció porta un pressòstat que activa una alarma, llum i so, per a alertar al conductor. El sistema funciona independentment d’una font d’alimentació elèctrica.
Única capacitat de refrigeració amb 734 °C en 10 segons!
Test d’incendi en un compartiment de motor i extinció amb aigua nuvolitzada a alta pressió.
Prova d’extinció en un compartiment de motor simulat, amb un volum de 2,5 m3. La font de foc consisteix en quatre safates de 20 x 40 x 10 cm plenes de dièsel. Es va aplicar igualment un doll de dièsel nuvolitzat a 1 litre per minut i una pressió de 5 bars, que dutxa al motor. L’efecte de calor aconsegueix al voltant de 600 kW. Les fotografies són preses amb intervals de 2 seg.
Durant tot l’interval de 10 segons, aproximadament, va ser utilitzat 7 dl d’agent extintor.
En 20 segons, el foc s’estén. La temperatura dels gasos de combustió puja a + 870 °C.
Fogmaker és activat manualment. En 10 segons la temperatura dels gasos de combustió cau prop de + 136 °C (temperatura normal). A més de la ràpida extinció es redueix el risc de reignició i la fusió de plàstic, cautxú i de cables. Això significa una reducció de costos de reparació i temps d’inactivitat.
FOGMAKER – extinció d’incendi amb aigua nebulizada a alta pressió
◗ Aigua nuvolitzada que refreda i sufoca el foc.
◗ Inofensiu per al medi ambient i apagat ràpid.
◗ Homologat segons la norma PED 97/23/EG.
◗ Baixos costos de manteniment.
◗ Tecnologia d’alta pressió patentada, 100 bars.
◗ Aigua nuvolitzada amb anticongelant, – 35 °C com a estàndard.
◗ Sanejament mínim després d’un incendi.
◗ Contenidor anoditzat amb protecció contra l’oxido, per a entorns rudes.
◗ Inofensiu per a les persones, màquines i el medi ambient.
◗ Aprovat per Bureau Veritas, l’Associació Sueca de Bombers (SBF 128) i la FIA, Associació Internacional d’esports de motor.
◗ Més de 50.000 sistemes instal·lats des de 1995.